23948sdkhjf

Lesjöfors anar en botten

Lesjöfors ser tecken på att nedgången i marknaden når sin botten under första delen av 2020 bland annat tack vare en större klarhet runt Brexit och handelskriget mellan USA och Kina.

Coronaviruset skapar på kort sikt en störning både när det gäller företagets produktionsenheter i Kina och möjliga störningar i leveranser från regionen.

– Tack vare större investeringar och viktiga strukturella grepp står vi väl rustade för att möta en uppgång. Prispress och konsolidering i marknaden kommer att kräva fortsatt fokus på produktivitetsförbättringar, säger företagets vd Ola Tengroth, enligt ett pressmeddelande.

– Det finns goda förutsättningar att öka marknadsandelen inom några av våra befintliga segment inom Industridivisionen. Konsolideringen på kundsidan inom Automotive har varit utmanande men vi har positionerat oss väl för att öka volym och andelar även där, säger Ola Tengroth.

Många nya intressanta affärsmöjligheter finns att följa upp, bland annat genom de två nyförvärven, Metrol och Tribelt/De Spiraal.

Under 2020 lägger företaget stort fokus på att vidareutveckla dessa möjligheter vidare.

Lesjöfors är en stor fjädertillverkare med internationellt välkända kunder.

Produkterna efterfrågas på många marknader, i vitt skilda branscher.

Tillverkning och säljkontor finns i flera europeiska länder, Asien, USA och Mexiko.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.087