23948sdkhjf

AP&T stärker organisationen inom eftermarknad

Anställer fler servicetekniker och utökar den tekniska supporten.
Ulricehamnsföretaget AP&T stärker eftermarknadsorganisationen med avsikt att öka trygghet och tillgänglighet globalt. Det handlar om fler servicetekniker, en effektivare reservdelsförsörjning och utökad teknisk support.

– Att de produktionslösningar vi levererar presterar på topp och fungerar bekymmersfritt under hela livslängden är oerhört viktigt för att våra kunder ska kunna bedriva en uthålligt lönsam verksamhet. Därför förstärker vi nu vårt eftermarknadserbjudande globalt, säger Magnus Svenningsson, som är chef för eftermarknadstjänster på företaget, enligt ett pressmeddelande.

Ett område som är i fokus är det företaget kallar Fast Failure Recovery. Det omfattar bland annat global teknisk kundsupport 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, tillgång till driftskritiska reservdelar och lokal hjälp av servicetekniker.

– Ett oplanerat stillestånd kan resultera i ett kostsamt produktionsbortfall för den kund som drabbas och ska självklart avhjälpas så snabbt som möjligt. För att med kort varsel kunna lösa eventuella problem som kräver närvaro på plats hos kund utökar vi nu vår organisation med fler erfarna servicetekniker, säger Magnus Svenningsson enligt pressmeddelandet.

AP&T tillverkar produktionssystem, automation, pressar och verktyg till företag som producerar formade metalldetaljer.

Företaget finns representerat med försäljning i Europa, Asien, Nordamerika och Sydamerika.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De blir först med SSAB:s fossilfria stål i skogsmaskiner
Damstahl vinner trippelt för sin digitala resa: "Har bara börjat"
EMO 2023 tillbaka efter pandemin
Klart: H2 Green Steels stålverk får ja i domstolen
Sveriges fossilfria stål hyllas av USA:s Blinken
Vill producera metaller med lågt koldioxidavtryck – investerar i miljöanpassad utrustning

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094