23948sdkhjf

AP&T ökar stadigt

Företagets kompetens och tjänster fortsätter att locka nya kunder vilket gör att de ökar andelen tecknade serviceavtal
Andelen kunder som väljer att teckna servicekontrakt med AP&T AB ökar stadigt. I Sverige har AP&T nu servicekontrakt med 85 procent av sina kunder.

– Vi ser till att kundernas maskiner uppfyller lagstadgade säkerhetskrav och att de fungerar på ett driftsäkert sätt. Genom regelbunden och koordinerad service förebygger vi problem och lägger grunden för en hög tillgänglighet, säger Tommy Nordlund, ansvarig för Kontraktsservice på AP&T Press Systems i ett pressmeddelande.

AP&T håller reda på behovet
Servicebehovet kan skifta stort mellan olika kunder och verksamheter, beroende på hur hårt utrustningen körs. En del pressar behöver underhåll var tionde vecka, för andra räcker det med en gång vartannat år. Men det är inget kunden behöver bekymra sig om.

– Frågan man ska ställa sig som kund är om man ska genomföra servicen när man måste eller när man verkligen vill. Vi optimerar serviceintervallet för varje press och håller reda på när det är dags för nästa service. Upptäcker våra tekniker något annat som behöver åtgärdas kan de oftast lösa det på plats.

Verksamhetsanpassat
Målet är att kunderna ska kunna driva sin produktion på ett säkert sätt med få och välplanerade stillestånd och att ha ett servicekontrakt som anpassas när verksamheten eller lagkraven förändras.

– Jag besöker personligen runt 40 kunder per år för att se till att de verkligen har ett kontrakt som är skräddarsytt efter behov. Det är en viktig del i vår strävan efter att vara En Ansvarig Partner™, säger Tommy Nordlund.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.079