Anders Fogelberg, vd på FlexQube i Göteborg kommenterar:
USA fortsätter att vara en marknad med kraftig tillväxt och många intressanta kunder för oss och vi växer med 127 procent på marknaden under de första fem månaderna av året. I år har merparten av tillväxten kommit från Autoliv, Brose, Dräxlmaier, Cummins och Whirlpool.
Det svensk-amerikanska företaget erbjuder ett robust, modulärt och flexibelt koncept för att designa och bygga industriella vagnar och ställage.
– Vi ser en ökad öppenhet i marknaden för vårt modulära koncept och kunderna tilltalas av möjligheterna det skapar i framtiden kring justering, underhåll och ombyggnation. Dessutom får vi höga betyg vad gäller kundservice i allmänhet och vår unika process för framtagning av kundunika lösningar (DesignOnDemand) är mycket uppskattad av kunderna, säger Anders Fogelberg.
I april tog FlexQube dessutom första ordern någonsin från Frankrike och i Nederländerna vann företaget sin största order i landet hittills, under maj månad.
– Nykundsförsäljning är ett stort fokus för oss då vi ser att i stort sett alla kunder som prövar våra produkter är nöjda och återkommer. I Europa har vi i år den stora affären med Kuehne+Nagel i Sverige men vi ser även tillväxt på den tyska och holländska marknaden, säger Anders Fogelberg.
