23948sdkhjf

Nevs i nya kläder

”Vi vill bli erkända som oss själva”.
Nevs vision är att forma mobilitet för en mer hållbar framtid genom att fokusera enbart på elbilar och tillhörande mobilitetslösningar. För att stödja denna vision har Nevs tagit fram en ny varumärkesidentitet.

Det innebär bland annat att företagets första produkt, modell 9-3 som elbil med lansering under 2017, kommer att säljas under namnet Nevs. Nevs kommer alltså inte längre att använda Saab som varumärke.

– Med all respekt för vår historia och vårt arv, vill vi bli erkända som oss själva – en hållbar leverantör av mobilitetslösningar som är fast besluten om att skapa en bättre miljö genom en fokuserad tillväxtplan med ett eget varumärke som en hörnsten, säger Mattias Bergman, vd Nevs, i ett pressmeddelande.

Nevs långsiktiga affärsmål är globalt, med Kina som sin första prioriterade och viktigaste marknad de kommande åren. Avsikten är att skapa en stark bas i Kina för fortsatt global expansion.

Flera ramavtal har redan tecknats bland annat med Panda New Energy gällande leverans av 150 000 elbilar och ytterligare 100 000 elfordon för transport och logistik.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.063