23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Danmarks största onlineförsäljning av barnkläder

Annette fick ett barn när hon var 19: 15 år senare, drev hon och hennes man Danmarks största onlineförsäljning av barnkläder med 130 anställda. Nu är de redo att inta Sverige.

Började som en ung entreprenör
Annette Lykke Nielsen är bara 19 år när hon och Jesper Klit Johansen får sitt första barn, Laura.

Det unga paret saknar en webbshop som kan erbjuda ett modernt och bra urval av barnkläder. Härifrån går det snabbt och inom kort har paret startat en egen webbshop och grundat Kids-world, parallellt med att Annette slutför sin utbildning på handelshögskolan och passar parets gemensamma barn.

Annette Lykke Nielsen har titeln CEO och i den danska företagsregistret är hon listad som ansvarig. Hon är Kids-worlds ansikte utåt och hanterar alla inköp från mer än 400 olika märken tillsammans med en pålitlig anställd, Jeanette.

Hennes man Jesper, som är utbildad datatekniker, tar hand om ekonomin och den tekniska delen av företagets verksamhet.

Det är ett naturligt sätt att organisera arbetet mellan de två, säger Annette Lykke Nielsen. Så har det alltid varit och det fungerar bra.

Idag har företaget 130 anställda och har en årlig tillväxt på 30-35 procent.

“Brugernes Favorit” i Danmark
År 2018 var det Kids-world som fick den erkända utmärkelsen "Brugernes Favorit" för e-handelspriset, som utdelas av “Foreningen for Dansk Internethandel”. "Brugernes Favorit" är den enda utmärkelsen i e-handelspriset där konsumenterna står för nomineringen.

Det här är ett pris vi på Kids-world är mycket stolta över att ha fått. Det betyder mycket för oss att det är konsumenterna, våra kunder, som har nominerat oss till detta pris. De bidrar till den stora tillväxt som vi upplever och har upplevt de senaste åren.

Med det erkända priset bakom sig och den ökande tillväxten är Kids-world nu redo att gå in på den svenska marknaden och erbjuda samma stora urval och goda kundservice till svenska konsumenter.

Där vi ser den största skillnaden mellan Sverige och Danmark är att Sverige erbjuder en något större kundbas än Danmark. Men vi kan också se att det inte finns lika många konkurrenter på den svenska marknaden som på den danska. Så med vårt stora produktsortiment, som erbjuder både baby- och barnmode, skor, leksaker, utrustning och möbler för hemmet, har vi möjlighet att erbjuda svenska konsumenter något de kanske inte tidigare haft tillgång till i samma utsträckning.

Vi vill vara den butik som erbjuder allt du behöver för ditt barn när du behöver det, och vi vill ge samma goda service och snabba leverans till de svenska konsumenterna som vi levererar till de danska konsumenterna idag.

Expanderar med ett nytt stort lager
Idag är Kids-worlds e-handel bland de absolut största onlineaktörerna på marknaden för barnkläder och leksaker i Danmark, drömmen är att bli lika stor i Sverige, och att bli ett internationellt känt varumärke.

För att drömmarna ska gå i uppfyllelse är det viktigt för företaget att vara före och ha det största urvalet. Idag erbjuder Kids-World över 400 populära varumärken, inklusive några av de största danska, svenska och internationella barnmärkena. I skrivande stund har webbshoppen mer än 40 000 aktiva artikelnummer och en lagringskapacitet som nästan inte räcker till.

Detta har resulterat i en nybyggnation och en 4000 kvadratmeter utbyggnad av lagringskapaciteten. Planen är att det nya lagret, som förväntas vara klart i sommar, kommer att kunna matcha verksamhetens utveckling under de kommande 3-4 åren, säger CEOoch ägare Annette Lykke Nielsen.

Tipsa en kollega

0.064