23948sdkhjf

ThyssenKrupp växer

ThyssenKrupp Materials Sverige stärker sin organisation med rekrytering till två tunga strategiska poster
ThyssenKrupp Materials Sverige AB stärker sin position på marknaden genom strategisk rekrytering.

-Att ThyssenKrupp varit erkända för sitt kunnande går långt tillbaka i tiden .Inte minst för att vi har den stora internationella koncernen i ryggen. Men samtidigt ökar ständigt kundernas krav på daglig tillgång till kunskap om material, processer och applikationer. Därför känns det naturligt att på det här sättet utveckla nyckelrelationer och stärka vårt erbjudande i det strategiska säljarbetet. Vi ska bli nummer ett på specialstål i Sverige och då utgör kunskap och erfarenhet hela skillnaden, säger Fredrik Hesselberg, vd ThyssenKrupp Materials Sverige i ett pressmeddelande.

Michal Berg tillträder som ny Account Manager med Malmö som bas och kommer framför allt att serva företagets rostfria kunder i södra Sverige. Han är specialiserad inom det rostfria produktområdet sedan 1998 då han började sin karriär på Damstahl, först som lagerarbetare och sedermera innesäljare. Han har tidigare varit Account Manager inom rostfritt stål både hos INOX och Dacapo Stainless.

Lisbeth Henningsson började redan 1980 på British Steel och har sedan dess varit kvar inom branschen. Hon har en bakgrund hos Corus International numera Tata International, där började hon som Key Account Manager och sedan 2006 som Product Manager. Hon har en gedigen erfarenhet av stål och försäljning och kommer att arbeta från Göteborg med strategiska kunder, framför allt inom långa produkter.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078