23948sdkhjf

"Styrkan sitter inte bara i stålet – styrkan sitter i samarbetet"

Under sensommaren rullar SSAB under två veckor ut på de mellansvenska vägarna.

Sverige är företagets hemmamarknad och nu har det blivit dags att träffa kunden, på dennes hemmaplan.

SSAB väljer i år att åka runt i stället för att ställa ut på Elmia Subcontractor senare i höst.

Vi var på plats när företaget kom till Arendal på Hisingen i Göteborg torsdagen den 29 augusti.

– Styrkan sitter inte bara i stålet – styrkan sitter i samarbetet, säger Lasse Bengtsson, nordisk marknadschef på SSAB, till Metal Supply.

De orter som besöks är Eskilstuna 26/8, Mjölby 27/8, Kvänum 28/8, Arendal 29/8, Gnosjö 30/8, Gislaved 2/9, Markaryd 3/9, Olofström 4/9, Vetlanda 5/9 och Oskarshamn 6/9.

– Kostnaden för det här är ungefär samma som att ställa ut på Elmia Subcontractor, säger Lasse Bengtsson till Metal Supply.

– Vi ville testa något nytt, säger Lasse Bengtsson.

Förutom en del produktpresentationer så vill företaget också ge sin syn på ståldesign och att använda stålets egenskaper i produktutveckling för att skapa en fördel för konsumenten eller slutanvändaren.

Det kan bland annat vara lägre vikt, lägre bränsleförbrukning, att nå längre eller att öka säkerheten.

Deras kunders erfarenheter visar att SSAB:s varumärken aktivt bidrar till minskade miljöeffekter under produkters och applikationers livstid. Företaget kallar detta Eco Upgraded.

Men allra mest vill de diskutera hur de kan hjälpa kunden, i dennes verksamhet, att på bästa sätt nå ökad konkurrenskraft och lönsamhet.

Det finns inte obegränsat med platser. På varje ort går det att välja mellan förmiddags- eller eftermiddagspass.

– Det är framförallt befintliga kunder som besöker oss, säger Lasse Bengtsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.109