- Under året som gått har vi sett att Fortiva är en riktig fullträff! Vår satsning att arbeta på ett otraditionellt sätt i segment istället för i geografiskt indelade distrikt visade sig vara helt rätt, säger Fortivas VD Hans Ekholm.
All time highFöretaget har vågat göra saker annorlunda och på sitt sätt, helt i linje med Fortivas värdeord: mod, passion, innovation och enkelhet.
- Vi hade inte bara starkt tillväxt, vi gjorde all time high och tog marknadsandelar, vilket vi tror är en kombination av lite tur och lyckade strategiska vägval, säger Ekholm.
I sin marknadsföring har Fortiva tagit nya vågade grepp.
Sandra Ekman som är marknadsansvarig berättar om all positiv respons Fortiva fått på sin omtalade kalender där fortivisterna visade upp sina intressen i roliga och talande bilder. Alla kan sälja verktyg men det är ju människorna bakom logotypen som faktiskt är företaget och vi vill gärna visa upp våra stjärnor!
- På Fortivas Spotify hittar man fyndiga låtlistor som innehåller personalens egna favoriter eller vad sägs om Peters Pop, Kalles Kultlåtar, John B Good och den givna hårdrockslistan Kennametal ! Även i vår populära kundtidning Kennakonnässören visar vi vilka vi är och vad vi går för fortsätter Sandra.
Gigantisk platsannonsPå Tekniska Mässan i höstas gick jakten på nya fortivister in i montern.
En gigantisk platsannons på en av väggarna talade om att modiga, innovativa och passionerade personer söktes.
Detta har resulterat i att ytterligare fem har anställts i företaget som fortsätter expandera.