23948sdkhjf

ABB utökar globalt partnerskap

Företaget utökar sin satsning på Salesforces digitala tjänster för att skapa bättre service och snabbare lösningar för kunderna.

Salesforce är stora inom CRM-lösningar. ABB utökar nu sin satsning på Salesforce till att innefatta hela företaget. Salesforce Einstein och Salesforce IoT implementeras tillsammans med företagets egen lösning ABB Ability.

Med Salesforce sammanfogar ABB sitt CRM globalt och i varje region, varumärke och avdelning för att ta tillvara möjligheterna som skapas av den fjärde industriella revolutionen och tillväxten.

– Den fjärde industriella revolutionen skapar enorma möjligheter för våra kunder, vilket gör arbetet vi utför med dem för att driva innovation viktigare än någonsin. Det är därför vi utökar vårt samarbete med Salesforce. Den rika mängd information vi får genom att sammanfoga våra data i Salesforce och kombinera det med vår ABB Ability-lösning gör att vi kan använda artificiell intelligens och IoT effektivare och därmed kunna förutse våra kunders behov och skapa framtiden tillsammans med dem, säger Ulrich Spiesshofer, vd på ABB, enligt ett pressmeddelande.

Marc Benioff, styrelseledamot och co-CEO på Salesforce, kommenterar affären så här:

– Vi är enormt glada över att kunna samarbeta med ABB för att driva deras digitala transformation och kundkoppling på nya, revolutionerande sätt. Vårt partnerskap med ABB är ytterligare ett exempel på den enorma kraften i artificiell intelligens och IoT för att skapa möjligheter utan motstycke för kunderna. 

ABB:s utökade implementering av Salesforce innefattar Einstein, Salesforce IoT, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Community Cloud samt rådgivningstjänster i Success Cloud.

Einstein möjliggör för ABB att skapa smartare försäljning genom artificiell intelligens. Exempelvis kommer ABB använda Sales Cloud Einstein för intelligensdrivet beslutsstöd, automatiserad datainmatning, identifiering av potentiella möjligheter samt prediktiva prognoser.

Einstein Vision, i samverkan med Service Cloud Field Service Lightning, kommer att ge ABB:s 15 000 fälttekniker möjligheten att fotografera en ABB-produkt eller komponent när de anländer till ett jobb för att automatiskt ta fram information om produkten på deras skärmar. Det ger snabbare och mer exakt service.

Salesforce IoT gör det möjligt för ABB att göra data från sina uppkopplade enheter mätbara. Företagets vision är att kombinera Salesforce IoT med ABB Ability så att användarbasen på 70 miljoner uppkopplade enheter kan använda prediktiv intelligens, med hjälp av Einstein, för att generera och aktivera händelser i Salesforce.

Med Salesforce IoT och ABB Ability samverkande kommer ABB kunna förbättra kundupplevelsen genom att förutse såväl servicebehov som prestanda.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.126