Foto: Euroblech.
Den 23–26 oktober är det dags för plåtbearbetningsmässan Euroblech att för 25:e gången inta Hannovermässan. Nu är tyngdpunkten på digitalisering med temat: Step into the digital reality.
2016 års upplaga av Euroblech.
Foto: Euroblech.
Foto: Euroblech.
– Den digitala förvandlingen är i dag en viktig fråga i branschen. Detta kräver ett nära samarbete längs hela värdekedjan, från produktionsstyrning till underhåll, sade Evelyn Warwick vid en presskonferens före sommaren.
Sex månader innan evenemanget hade omkring 1 400 utställare från 38 länder redan säkrat en monter vid den världsledande branschmässan för plåtbearbetning.
Bland större utställarländer finns för närvarande Tyskland, Italien, Turkiet, Kina, Nederländerna, Spanien, Schweiz, Österrike och USA. I dagsläget har utställande företag reserverat nästan hela utställningsutrymmet från det förra evenemanget.
Läs också: Intercut och systerföretaget Areg ställer ut på Euroblech
Vid Euroblech 2016 användes ett rekordstort utställningsområde på 87 800 kvadratmeter.
Euroblech äger rum vartannat år, och är ett måste för konstruktörer, produktionschefer, kvalitetschefer, inköpare, tillverkare, tekniska chefer och experter från organisationer och avdelningar för forskning och utveckling som vill ta del av de senaste trenderna och maskinerna inom plåtbearbetning.
Läs också: Träffa Salvagnini på Euroblech
Svenska utställare på plats är: Agab, AP&T, Cidan Machinery, Fumex, GCE, Hedin Lagan, IGEMS, Lamiflex, Metalcolour, Ortic, Quintus Technologies, SSAB, Swebend och Ursviken Technology.
Verkstäderna tar grepp om nyheterna på Euroblech i kommande nummer, nummer sex.
Mer om:Euroblech