23948sdkhjf

Saab satsar på nya marknader

Biltillverkaren i Trollhättan har fått en ny försäljningsorganisation och kommer nu att satsa på bland annat Kina.
I Saabs nya försäljningsorganisation som gäller sedan igår ingår det fyra nya marknadschefer, varav tre redan är utsedda, skriver TTELA.

Det är region Amerika som omfattar USA och som kommer att ledas av Alan Ludwell, region Europa som kommer att ledas av Jonathan Nash och region Norden var Magnus Hansson fortsätter som regionchef. Alla tre arbetar sedan tidigare inom Saab Automobile.

Den fjärde marknaden är Asien och Stillahavsområdet, Mellanöstern samt Afrika och här kommer regionchefen att utses inom kort.

– Kina är en viktig marknad med en enorm potential och nu är vi inte representerade där alls, säger Eric Geers informationsdirektör på Saab till TTELA.

Kontor i Trollhättan
De nya cheferna kommer att placeras på huvudkontoret i Trollhättan.

Saabs försäljningschef Matthias Seidl säger i ett pressmeddelande att den nya organisationen ger enskilda marknader ett direkt samband med företagets huvudkontor genom sina regionala organisationer, det skapar kortare kommunikationsvägar och en effektivare beslutsprocess, skriver TTELA.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094