23948sdkhjf

Stark månad för Volvo Car Sverige

Företaget ökade 13 procent i februari samtidigt som hela marknaden backade.
Volvo Car Sverige gick starkt i februari. S90 och V90 var de modeller som sålde bäst medan S60 och V60 Classic kom på andra plats.

Totalt ökade företaget med 13 procent jämfört med samma månad året innan. Marknadsandelen var knappt 25 procent på 6 700 registrerade Volvobilar. Den totala marknaden föll med 1,9 procent enligt branschorganisationen Bil Sweden.

– Som marknadsledare kan vi konstatera att svenskarna verkligen vill köra Volvo, säger Jessica Span, försäljningsdirektör på Volvo Car Sverige, enligt ett pressmeddelande.

Nyligen visades också nya Volvo V60 upp för första gången. Företaget uppger att rekordmånga har använt applikationen Bygg din Volvo på volvocars.se för att skapa en helt egen ny bil.

– Vi öppnade orderböckerna samma dag som bilen visades för media men det är lite för tidigt att dra några slutsatser. Men det känns verkligen att vi har medvind just nu, säger Jessica Span enligt pressmeddelandet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078