23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Metal Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ABB på digital Sverigeturné

250 personer från företag och akademi närvarade.




























ABB träffar bland annat kunder, akademi och media vid sin Sverigeturné kring digitalisering som går under namnet ABB Ability Tour. Metal Supply var på plats på torsdagseftermiddagen vid Chalmers i Göteborg. Åhörarna bjöds på presentationer av bland andra Eva Kvist Östgren, chef svensk försäljning och Lena Stridsman, Digital Lead. Antalet besökare var runt 250 personer. Bland annat fanns representanter från Volvo och SKF liksom Chalmers forskare bland besökarna. Företagets enhet ABB Ability fokuserar på företagets digitala kunnande. Flera centers har öppnat världen över som tillhandahåller digitala tjänster åt företag och fabriker. – Vi har redan tio i drift och bygger tio till. Allt sker enligt principen "follow the sun". Centrena ska alltid finnas tillgängliga, sade Lena Stridsman. Flera kundcase lyftes fram under dagen – bland andra Boliden, SCA och SKF. En annan sak som företaget poängterade var att fler elbilar kommer att ställa ökade krav på elnäten där dessa vid vissa tidpunkter kommer vara extra hårt belastade.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157