23948sdkhjf

Krantillverkaren får ny chef

Har en gedigen erfarenhet från försäljning.
Mikael Östbring blir nordisk marknads- och försäljningschef för FM Mattsson Mora Group. Det skriver företaget i ett pressmeddelande.

Han uppges ha gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom försäljning i konsumentnära bolag och kommer att ingå i koncernledningen från och med senast den 2 oktober.

– Jag är mycket glad att Mikael valt att ansluta till vårt team. Hans gedigna erfarenheter inom försäljning från ledande befattningar passar utmärkt för att fortsätta vidareutveckla våra starka kundrelationer och varumärken, säger vd Fredrik Skarp.

Östbring kommer närmast från jobbet som direktör på Tikkurila Sverige där han ansvarat för försäljningsverksamheten. Tidigare har han varit vd för Raisio Sverige samt försäljningschef på Lindt & Sprunglis svenska verksamhet.

– Det är en fantastisk utmaning för mig att få möjlighet att arbeta hos ett anrikt företag som FM Mattsson Mora Group. Jag ser verkligen fram emot att få bidra med min säljerfarenhet, säger Mikael Östbring.

FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa.

Huvudmarknaden är Norden och koncernen omsätter över en miljard och har drygt 550 medarbetare.

Sedan april är bolagets aktie även noterad på Stockholmsbörsen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078