23948sdkhjf

Aluminiumbranschen visar upp sig

I Tyska Essen samlas aluminiumföretagen denna vecka för att visa senaste nytt, även svenska ProfilGruppen är med i år med nya produkter och samarbetspartners.
Aluminium arrangeras för åttonde gången och går av stapeln från den 14 till 16 september.

Mässområdet spänner över hela 60 000 kvadratmeter.

Hela aluminiumkedjan är representerad allt från råmaterial till slutprodukt och återvinning.

Mässan har 900 utställare från 40 länder och beräknas besökas av 18 000 från 100 olika länder.

Göra affärer
Senast mässan gick av stapel var i 2008 och då var ProfilGruppen inte med bland utställarna, men företaget har tidigare deltagit ett flertal gånger.

I år har företaget igen valt att vara med och de har förberett sig i nästan ett år inför mässan.

ProfilGruppens marknads och försäljningschef Peter Pettersson säger att ProfilGruppen i år är med för att knyta kontakter, hålla sig uppdaterad om branschens utveckling och göra affärer.

Montern kommer att vara bemannad med kunnig personal som kan svenska, tyska och engelska.

Nyheter
På mässan kommer ProfilGruppen att presentera både nya produkter och nya samarbeten. Företaget har bland annat med sig nya produkter inom tunga fordon.

När de gäller samarbetspartners har de intensifierat sitt samarbete med Volvo 3P.

ProfilGruppen ställer ut i monter D70 i hall 1.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.105