23948sdkhjf

Krisen är möjligheternas tid

En av nordens största företagare berättar om möjligheter under krisen och vikten av marknadsföring när tiderna är smala.
Du kan spara ihjäl dig! Under kristider kan du spara på allt utom marknadsföring – sälj hellre din bil. Det är rådet från en av nordens största företagare.

Lars Larsen, grundaren av Jysk, delar ut goda råd i dag vid en konferens i Kolding, Danmark.

Jysk som började som en liten butik har nu omkring 14 000 anställda och en omsättning på 15 miljarder kronor. Grundaren Lars Larsson har alltid följt sitt eget huvud när det gäller marknadsföring, och det har ju bevisligen gett bra resultat. Nu vill ha ge goda råd till andra företagare som känner av den ekonimska krisen.

Vid dagens konferens ”Ge din försäljning en spark” ska han visa att han kan sälja annat än duntäcken. Inför konferensen har han intervjuats av den danska tidningen Erhvervsbladet, och en sammanfattninga av råden kommer här:

Det är en gammal sanning att det inte är nog att ha en bra produkt om ingen känner till den. Så därför: Under kristider kan man spara på många saker, men absolut inte på marknadsföringen – den är ännu viktigare i smala tider.

- Sälj hellre din bil, säger Lars Larsen. Om du sparar bort marknadsföring släcker du gnistan som berättar om din produkt.

Jysk har utnyttjat krisen till sin fördel genom att etablera sig i tre nya länder, eftersom det är billigare att hyra och lättare att skaffa personal i nedgångstider.

Lars Larsen betecknar den ekonimiska krisen som möjligheternas tid. Och han har ökat marknadsföringsbudgeten med 10 procent.

Källa: Erhvervsbladet (DK)

Genom Metal Supply kan du marknadsföra dig snabbt och effektivt - och du kan nå både svenska och danska läsare inom branchen. Läs mer här .

Metal Supply skräddarsyr gärna ett marknadsföringspaket som passar precis ditt företag - kontakta oss !
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078