Företaget har investerat i en ny entrébyggnad med en utställning. Här kan kunderna se och känna på varorna och förvissa sig om kvalitén.
Företagets produkter ökar i antal i takt med efterfrågan. Under 2008 hade Schuchardt Maskin över 100 produktnyheter, och ökningen fortsätter. Alla nya produkter kan ses i den nya katalogen som utkommer i augusti.
Den ökande efterfrågan på företagets produkter har medfört att man från och med 1 februari utökade personalstyrkan med ytterligare en person. Anna Rydh kommer bland annat att arbeta med ordermottagning och andra administrativa sysslor. Företaget sysselsätter nu 7 personer.
Planerna för framtidenär naturligtvis att växa och bli större. Sales & marketing manager Jonas Ekström berättar:
- Vi känner att vi har en konkurrenskraftig affärsidé inom ett segment som är ganska konkurrensutsatt, men vi har vuxit med ca 25 procent under 2007, och ca 30 procent 2008, och ser att vi har en god chans att ta ytterligare marknadsandelar. Inte minst satsar vi på vår webbutik och utvecklar den ständigt med nya features. För ca 1,5 år sedan stod webbutiken för 4 procent av försäljningen, idag är det närmare 10 procent. I takt med att kunderna blir internetvana och nya generationer tar över verkstadsföretagen ökar webbförsäljningen. Vi har idag en modern webbutik som kan möta kundernas krav och den utvecklas som sagt hela tiden.
- Vi ser också över möjligheterna att utvecklas internationellt, men de planerna är i sin linda. Vi kan därför inte avslöja något om det i dagsläget, avslutar Jonas Ekström.
Källa: