23948sdkhjf

Zlatans framtid som reklamansikte osäker

Volvo Cars prisbelönte marknadschef Per Carleö pratar ut i en öppenhjärtig intervju.
Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic framtid som reklamansikte för Volvo Cars är osäker. Det säger Volvo Cars Sveriges marknadsdirektör Per Carleö till Resumé.

Förra året fick Per Carleö priset som Sveriges bästa marknadschef. Sedan dess har han haft fullt upp med att rulla vidare reklamkonceptet Made by Sweden. Flera nya bilar har också lanserats. S90 ,V90, en uppgradering av V40 och V90 Cross Country har rullats ut på marknaden.

– Många unga som söker efter en arbetsplats letar efter ett varför och frågar sig "vilka värderingar står företaget för?". De söker ett högre syfte än ett jobb som ser bra ut i cv:t och ger en bra lön, säger Per Carleö till tidningen.

Frågan är nu om Zlatans avsked i landslaget innebär slutet för samarbetet mellan Zlatan och Volvo.

– Det vet man aldrig, säger Per Carleö.

Volvo Cars kommer hålla fast vid konceptet Made in Sweden även framöver framgår det vidare av intervjun.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.066