23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Metal Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Scania vill ha miljonpublik

Lastbilstillverkarens största produktlansering någonsin direktsänds från Paris.




Läs också:Scania: "Största satsningen någonsin på nya produkter"



















Scanias nya lastbilsgeneration ska avtäckas den 23 augusti. Det blir lastbilstillverkarens största produktlansering någonsin. Och Scania ämnar inte spara på krutet. Genom att direktsända lanseringen på nätet, via hemsidan nextgenscania.com, hoppas lastbilstillverkaren på en miljonpublik. — Scania kommer att vara närvarande där vår familj av kunder, förare och fans faktiskt finns, alltså på nätet – antingen de är på vägarna, i hemmen eller på kontoren. Detta blir Scanias största produktlansering någonsin med vår största nätsatsning någonsin, säger Erik Ljungberg, chef för Scania Corporate Relations. Evenemanget sänds dock inte från hemlandet Tyskland, utan från Frankrike och Paris. Scania utlovar en "fartfylld sändning med riklig information om de många nyheterna i lastbilen", en sändning som leds av den brittiska programledaren Hayley McQueen. Scania kommer även ha en hög aktivitet i sociala medier. — Vi har upplevt en enorm ökad aktivitet i sociala medier och har för närvarande omkring två miljoner följare på Scanias sociala medier. Vi ska därför självfallet erbjuda kanaler för dem att delta i detta minnesvärda evenemang, säger Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094