23948sdkhjf

Luvata vässar säljorganisationen

Metall- och komponenttillverkaren Luvata strukturerar arbetet i koncernens europeiska säljorganisation.
Saaspoint, specialiserat på införande och optimering av Salesforce.com, har fått i uppdrag att ta fram och implementera ett paneuropeiskt CRM-system för metalltillverkaren Luvata i syfte att strukturera arbetet i koncernens utspridda säljorganisation.

Luvatakoncernens verksamhet består i metall- och komponenttillverkning, samt relaterade ingenjörs- och designtjänster. Sammanlagt ingår 65 olika företag i koncernen som sysselsätter 8500 människor i 18 länder . Precis som för många andra tillverkningsföretag är kundrelationerna en av Luvatas viktigaste tillgångar. Med en geografiskt utspridd organisation är den interna koordineringen hos Luvata en förutsättning för starka kundrelationer och koncernens fortsatta framgång.

Saaspoint har tagit fram ett kundanpassat CRM-system baserat på Salesforce.com, vilket har anpassats efter Luvatas affärsdrivande processer. Med det nya systemet på plats får användarna hos Luvata tillgång till samma information oavsett var de befinner sig. Detta gör att de kan reagera snabbare och arbeta mer produktivt, vilket förbättrar affärseffektiviteten och ökar graden av kundservice.

CRM-systemet har hittills börjat användas i Europaregionen inom Luvatas division för valsade produkter. Målet är att fortsätta utrullningen av systemet på övriga marknader inom samma division, samt att inom två år implementera systemet hos koncernens resterande tre divisioner.

Källa: Saaspoint

Om Saaspoint
Saaspoint är ett av de största globala konsultbolagen fokuserade på leveransmodeller som on-demand och software-as-a-service (SaaS). Företagets verksamhet innefattar framför allt implementering och integrering av projekt baserade på Salesforce.com. Saaspoint utvecklar framgångsrikt egna applikationer inom AppExchange och Force.com. Under 2008 grundades Saaspoint Consulting, en ny division inom förändringsledning.
Saaspoint startades av grundare av Salesforce.com EMEA och är verksamt i Nordamerika och Europa. Företaget har kontor i San Francisco, Dublin, London och Stockholm. Saaspoint har hjälpt hundratals kunder och över hundra tusen användare att uppnå exceptionell ROI genom optimalt användande av Salesforce.com.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.705