23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Metal Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Volvos nya målgrupp

Med ny modell vill biltillverkaren nå yngre köpare.






























Med den kommande 40-serien från Volvo Cars har bolaget som mål att för första gången ta sig in i den stenhårda så kallade "Golfklassen". Det rapporterar TT. Ett annat mål är att nå yngre storstadsbor över hela världen. – Det är en väldigt stor grupp och marknad, säger vd Håkan Samuelsson till nyhetsbyrån. Men Volvo vänder sig inte bara mot den gruppen. I Japan är det väldigt många "emptynesters" (äldre med utflyttade barn) som köper bilar ur Golf-klassen. – De behöver helt enkelt inte en så stor bil, säger vd Håkan Samuelsson till TT och fortsätter: – Ska vi öka vår marknadsandel måste vi ta oss in i klasser där vi i dag inte är så stora. Två nya prototyper i 40-serien visades i Göteborg under onsdagen, den ena en XC, en stadsjeep, och den andra vad som bäst kan beskrivas som en kombicoupé. XC:n ska börja produceras i Gent i Bryssel under nästa år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079