23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Metal Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ottosson Truck på rockturné

Samarbete med Sweden Rock ska få "Hyundai att rocka loss på vägarna runt om i Sverige".




































On-tour Rockin the Road sker i samarbete med:

SMM Truck - Södertälje

All-Truck AT - Norrköping

Sydtrade Truckar - Växjö

AltiTruck – Halmstad

Upplands Truckteknik – Uppsala

WTS Västerås Truckservice - Västerås

Ottosson Truck, sedan 2015 totalansvarig importör och generalagent för Hyundai i Sverige, kommer under våren åka ut på en rockturné. "Rockin the Road" heter samarbetet med musikfestivalen Sweden Rock, där Hyundais truckar ska visas upp för kunder och intresserade. Ottosson Truck bjuder in till visning, provkörning, tävlingar om biljetter till Sweden Rock, mat och en mötesplats där truckintresserade kan prata truck, uppger företaget i ett pressmeddelande. På frågan om varför Ottosson Truck väljer just Sweden Rock som samarbetspartner svarar marknadskoordinatorn Pernilla Stenström så här: — Varför inte? Sweden Rock är Sveriges största rockfestival och är oerhört populär bland många truckförare. Vi vill göra något unikt med vår Roadshow som tillför extra mervärde vad gäller upplevelse. Därför har vi valt att samarbete med Sweden Rock. Dessutom ligger Sweden Rock Festival i direkt anslutning till Ottosson Trucks anläggningar i Norje. Sweden Rock är goda samarbetspartners – de har bland annat tagit fram illustrationer till vårt kampanjmaterial. Vi tillför något nytt i branschen som känns både spännande och roligt. Vårturnén ska stärka Ottosson Trucks och Hyundais position på den svenska marknaden. Under det senaste året var tillväxten 50 procent, vilket uppnåddes både genom organiskt och genom förvärv. Ottosson Truck räknar med en tillväxt på 30 procent under 2016. — Genom att erbjuda truckmarknaden i Sverige kundanpassade trucklösningar och optimal service skall vi gemensamt med kund finna långsiktig lönsamhet. Det är vår affärsidé, säger Bengt Joelsson, vd för Ottosson Truck, i en kommentar. Turnén startar i Malmö 12-13 april och finalen sker den 9-11 juni inne på Sweden Rocks festivalområde i Norje, strax utanför Sölvesborg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094