23948sdkhjf

Nytt koncept ska få Slangakuten att växa

Först ut för nya etableringar är Örebro, Linköping och Norrköping.
Slangakuten, som idag är verksamt inom Stockholm, Göteborg och Malmö, har totalt elva servicebussar som rycker ut och tillverkar hydraulslang åt kunder inom både renhållning, uthyrning, entreprenad och transport. Sedan bolagets start 2008 har företaget haft en genomsnittlig omsättningsökning på ca 20 procent per år, men allt eftersom Slangakuten vuxit har förfrågningar av bolagets tjänster kommit från nya delar av landet. För att kunna möta den ökande efterfrågan satsar man nu på franchise.

– Vi ser att franchise är det bästa sättet för Slangakuten att etablera sig i nya regioner. Det kommer gå snabbare och bli bättre än vi har möjlighet till att genomföra själva i dagsläget. Vi har lärt oss att den lokala förankringen är a och o för att komma in på nya marknader. Lokalkännedom och ett lokalt kontaktnät underlättar väldigt mycket. Victoria H. Fallenius, marknadschef på Slangakuten AB, i ett pressmeddelande.

Arbetet med genomlysning och framtagande av franchisematerial har pågått sedan i vintras och inom kort inleds rekryteringsprocessen. De regioner som står först på tur i jakten på att hitta rätt franchisetagare är Örebro samt Linköping/Norrköping.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078