23948sdkhjf

Scania - urstarkt och ursvenskt

Scania vill att deras kunder ska känna stolthet över att köra lastbilarna och förtroende för Scania som organisation och förtroende. Lastbilsföretaget har gått från att vara ett renodlat industriföretag till att jobba närmare sina slutanvändare, lastbilsförarna.
Scania har bland annat involverat förarna i produktutveckling, erbjudit utbildning, och har på olika sätt försökt höja yrkesstatusen, och det har bidragit till att skapa den lojalitet som i sin tur har hjälpt till att stärka Scanias varumärke.

–Volkswagen köper inte bara ett företag som tillverkar lastbilar, utan snarare en oerhört stark kundlojalitet, och det starka varumärket är bästa garantin för att Scania kommer att finnas i framtiden, uttalar sig Johan Gromark på varumärkesbyrån Label.

Men lojaliteten bygger inte bara på Scanias engagemang, utan också på ”allt runtomkring”, såsom V8-motorerna, gripensymbolen och engagemanget, Det är förarnas liv, varumärket är så nära förknippat med det de gör och en statussymbol, uttalar sig en analytiker till SvD Näringsliv.

Källa: E24.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.109