23948sdkhjf

Nya chefer i Swedols omorganisation

Nu förstärks sälj- och marknadsorganisationen.
I syfte att öka säljkraft och bli mer kundnära implementerar Swedol en ny Sälj- och Marknadsorganisation. Flera chefspositioner har tillsatts samtidigt som antalet utesäljare utökas.

Swedol introducerar från och med november en ny sälj- och marknadsorganisation, som innebär att försäljningsarbetet organiseras utifrån fyra pelare; kundsegment, butik, utesälj och e-handel. Två av fyra kundsegmentschefer, försäljningschef Butik Sverige, försäljningschef Ute- och innesälj Sverige samt E-commerce Manager har utsetts. Samtidigt utökas antalet utesäljare.

Clint Fischerström har tillträtt som E-commerce Manager, Magnus Landgård Lyckman har utsetts till försäljningschef Butik Sverige och Henrik Jonth blir försäljningschef Ute- och innesälj Sverige. Dessutom har Anders Dison och Benny Andersson utsetts till kundsegmentschefer för Bygg och anläggning respektive jord- och skogsbruk.

– Vi förstärker sälj- och marknadsorganisationen på flera fronter genom att tillsätta viktiga chefspositioner, utöka utesäljkår och tillföra spetskompetens inom e-handelsområdet. Med våra satsningar ökar vi säljkraften vilket ger oss möjlighet att vara mer aktiva gentemot kunderna, säger Clein Johansson Ullenvik, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078