23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Metal Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya chefer i Swedols omorganisation

Nu förstärks sälj- och marknadsorganisationen.

I syfte att öka säljkraft och bli mer kundnära implementerar Swedol en ny Sälj- och Marknadsorganisation. Flera chefspositioner har tillsatts samtidigt som antalet utesäljare utökas.

Swedol introducerar från och med november en ny sälj- och marknadsorganisation, som innebär att försäljningsarbetet organiseras utifrån fyra pelare; kundsegment, butik, utesälj och e-handel. Två av fyra kundsegmentschefer, försäljningschef Butik Sverige, försäljningschef Ute- och innesälj Sverige samt E-commerce Manager har utsetts. Samtidigt utökas antalet utesäljare.

Clint Fischerström har tillträtt som E-commerce Manager, Magnus Landgård Lyckman har utsetts till försäljningschef Butik Sverige och Henrik Jonth blir försäljningschef Ute- och innesälj Sverige. Dessutom har Anders Dison och Benny Andersson utsetts till kundsegmentschefer för Bygg och anläggning respektive jord- och skogsbruk.

– Vi förstärker sälj- och marknadsorganisationen på flera fronter genom att tillsätta viktiga chefspositioner, utöka utesäljkår och tillföra spetskompetens inom e-handelsområdet. Med våra satsningar ökar vi säljkraften vilket ger oss möjlighet att vara mer aktiva gentemot kunderna, säger Clein Johansson Ullenvik, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125