23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Metal Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Zlatan-effekt bakom ökad försäljning hos Volvo

Enligt Volvos presstalesman Stefan Elfström beror försäljningsökningen i Sverige delvis på Zlatan-reklamfilmen.










– I Sverige har den haft en väldigt positiv effekt på försäljningen av Volvo-bilar. I Sverige ligger ökningen på 18 procent under årets första nio månader, säger Stefan Elfström i en intervju med Aftonbladet. Av kvällstidningen får också Stefan Elfström frågan om man sett någon effekt i övriga världen av reklamfilmerna. – Den har använts på vissa andra marknader där Zlatan är ett känt ansikte. Men det är i Sverige den haft störst effekt. En stor del av uppgången här handlar om XC-modeller. Det är de bilarna vi har marknadsfört i filmen, så det är klart att det finns en koppling där, säger Stefan Elfström.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125