23948sdkhjf

Husqvarna Group omorganiserar

Den nya organisationen är utformad utifrån ett varumärkesdrivet perspektiv.
Husqvarna Group inför en ny organisation där skogs- och trädgårdsverksamheterna delas in i tre varumärkesdivisioner med globalt resultatansvar, Husqvarna, Gardena samt Konsumentvarumärken.

Divisionen Construction fortsätter i sin nuvarande form.

- Varumärkesdimensionen i den nya organisationen gör det möjligt att tydligt åtskilja de tre affärsmodellerna, som var och en har sina egna distinkta slutkunder, strategi och erbjudande, och förse dem med de resurser och den ledningsstruktur som krävs. Prioriteringar kommer att förenklas och ansvarsområdena kommer att tydliggöras, vilket möjliggör ansvarstagande och snabbare beslutsfattande. Viktiga synergieffekter kommer fortfarande att säkerställas till exempel för inköp, logistik och teknik, säger Kai Wärn, VD och koncernchef för Husqvarna Group, i ett pressmeddelande.

- Den nya organisationen kommer successivt att implementeras och träder i kraft från och med den 1 januari 2015. Kostnader och personalminskningar relaterade till omorganisationen kommer att vara begränsade.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.11