A-förpackning AB genomför nu en sammanslagning av de två affärsområdena, A-förpackning och Bröderna Ljungquist och bildar därmed ett bolag, aPak AB. Det nya bolaget är en del av företagets strategiska tillväxtplan och kommer att expandera verksamheten i de två tidigare affärsområdena under ett nytt varumärke och en ny hemsida. -Många diskussioner har föranlett denna förändring, förklarar Åke Lindgren, VD för aPak (A-förpackning), i ett pressmeddelande. Vi har upplevt mycket korsbefruktning mellan de två affärsområdena och det har bara ökat de senaste åren. Vi tror att denna sammanslagning kommer att göra vårt erbjudande mer tydligt och göra alla våra produkter och tjänster mer tillgängliga för alla kunder, stora som små. Vår nya organisation ger alla våra kunder, stora som små, nationella och internationella, tillgång till hela vårt utbud av standardförpackningslösningar och produkter samt våra branschledande, kundanpassade lösningar såväl som full tillgång till vår webbshop. Fusionen innebär inga organisatoriska eller strukturella förändringar i företaget.