Företaget har rekryterat Michael Modica till rollen som Affärsutvecklare Tak och Fasad. Med över tre decenniers erfarenhet inom försäljning, produktutveckling och affärsutveckling, senast som försäljningschef på Prefa Sverige, får Lindab en nyckelspelare i sin satsning på den föreskrivande marknaden.
Det skriver Lindab Sverige i ett pressmeddelande.
– När Lindab presenterade sin långsiktiga plan såg jag direkt en stor potential. Vi ska inte bara möta arkitekternas behov, vi ska överträffa dem. Lindabs ambitiösa hållbarhetsarbete imponerar på mig, här finns stora möjligheter framåt, säger Michael Modica.
I sin nya roll kommer Modica att arbeta nära marknaden, det föreskrivande ledet, säljarna och produktionen, med målet att skapa ett sömlöst samarbete genom hela värdekedjan.
– Framgång handlar om lagarbete. En stark teamkänsla mellan utveckling, produktion och försäljning blir avgörande för att lyckas, säger han.
Med rekryteringen av Modica markerar Lindab en tydlig förflyttning från traditionell leverantör till strategisk partner i framtidens hållbara byggande.
– Att få Michael ombord är en riktig styrka. Han har erfarenheten, nätverket och energin som krävs för att ta Lindab in i arkitekternas värld på allvar, udtaler Jonny Lindström, Affärsområdeschef Plåtslageri, Lindab Sverige.