23948sdkhjf

Ny identitet och nya metaller för Damstahl

Nu lanserar Damstahl en ny visuell identitet inspirerad av systerföretagen inom NEUMO Ehrenberg-koncernen och Damstahls medarbetare. Samtidigt utökar de sortimentet.

Den nya identiteten ska på ett tydligare sätt kommunicera Damstahls värderingar och dessutom introduceras missionen "On your side”.

Damstahls koncernchef Michael Lund berättar bakgrunden till förändringen:

– Tiderna förändras och det är viktigt att Damstahls visuella identitet återspeglar den livskraft och de värderingar som företaget står för idag.

Även på sortimentsidan sker det förändringar. Historiskt sett har fokus legat på rostfritt stål, men nu omfattas sortimentet även av aluminium och rödmetaller. Detta för att möta den ökade efterfrågan.

Den nya identiteten är inte ett farväl av vår historia, men betonar ett fokusskifte från produkten till kunden. Den uppdaterar även det vi vuxit ur, till exempel vår pay-off 'Stainless Steel Solutions', förklarar Michael Lund vidare.

Just nu genomgår koncernen också en förändringsprocess som omfattar konstruktion av nya anläggningar, digitalisering av arbetsflöden, kundservice och förbättrade logistikproblem.

– Vi bedöms inte utifrån vad vi signalerar, utan utifrån vad vi faktiskt gör. Vi mäts på om vi står på kundens sida, levererar rostfritt stål och metaller till kundens belåtenhet, hållbarhetsarbete, ansvar och transparens. Och här har vi en bra position - det finns substans bakom kommunikationen, avslutar Michael Lund i pressmeddelandet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094