AP&T dubblerade besökarantalet på EuroBLECH
För AP&T, som utvecklar produktionslösningar för den metallformande industrin världen över, blev medverkan på årets EuroBLECH i slutet av oktober en stor framgång.
– Vi har aldrig tidigare mötts av så stort intresse på EuroBLECH. Vi hade dubbelt så många besök i vår monter som 2014, säger Jan Jonasson, Senior Advisor Marketing and Sales, på AP&T.
AP&T, som ställde ut under temat Year of Innovation, har under det senaste året förstärkt sitt totalerbjudande med ett stort antal nya produkter och eftermarknadstjänster som presenterades på EuroBLECH, vilket förstås lockade många besökare. Ett av de främsta dragplåstren var företagets nya generation snabba och energieffektiva automationsprodukter. De är utvecklade för Industri 4.0, vilket öppnar förutsättningar för uppkoppling och fjärravläsning av till exempel maskinstatus och produktionsstatistik.
– Dialogen med våra kunder är alltid viktig, men på EuroBLECH var det oväntat många besökare som bidrog till en stimulerande diskussion kring de möjligheter våra produkter baserade på den nya tekniken skapar, säger Jan Jonasson.