23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Vi bygger för framtiden

Sandvik Coromant Center är det helt nya, 4 500 kvadratmeter stora kundcentret vid Sandvik Coromants huvudkontor i Sandviken. Välkommen!

Det nya Sandvik Coromant-centret beskrivs som en mötesplats för branschen. Vad innebär det?
I första hand vill vi visa att Sandvik Coromant är en del av framtidens tillverkningsindustri. Kunder som besöker oss kommer att få en känsla för vad som kommer att hända inom deras verksamhetsområde. De kommer också att få en förståelse för vad Sandvik Coromant kan erbjuda som samarbetspartner.

Vem ser ni som den typiska besökaren vid det nya kundcentret?
Framför allt våra befintliga kunder. Vi vill ha diskussioner med dem om gemensamma projekt och utbildningar. Grunden i vårt samspel kommer att vara att vi utbyter kunskap med varandra. Vi tror att det här kommer att bli en utmärkt mötesplats för att göra det. Dessutom vill vi att potentiella kunder besöker oss för att se vilka fördelar vi kan skapa för dem, men även branschrepresentanter, beslutsfattare, journalister, samarbetspartner och vår egen personal. Vi skulle också vilja locka till oss framtida medarbetare, till exempel studenter vid universitet och tekniska institut.

Vad är den största skillnaden mellan den nya och den gamla anläggningen?
Vi har förfinat det nya centret så mycket som möjligt, så att vi är helt på det klara med vad vi vill att våra besökare ska komma ihåg när de åker härifrån. I ett tekniskt perspektiv kan de bekanta sig med våra nya produkter och få lösningar till sina produktivitetsutmaningar. Om det är avancerade utmaningar kan vi hjälpa dem med vår applikationskunskap. Jag kan garantera att vi har en lösning som tillfredsställer deras behov.

Vad kan du berätta om utvecklingsverkstaden?
Närheten till utvecklingsverkstaden är viktig eftersom det är där våra nya idéer och lösningar föds och växer fram. För kunder som är på besök är det en stor fördel att vi har experter nära till hands som kan hjälpa dem. Det är en unik fördel som vi kan erbjuda här i Sandviken.

Hur hjälper det nya konceptet till att flytta fram teknikens gränser ytterligare?
Vi arbetar med att skapa ett nätverk mellan våra samtliga center runt om i världen – för att utveckla ett samarbete med alla center som arbetar med kunder, och erbjuder tillgång till våra experter online. Exempelvis kanske vi kör en utbildningssession på en plats med en föreläsare i ett annat land. Vi vill också återanvända den kunskap vi har samlat på oss vid andra center så mycket och så snabbt som möjligt. Sandvikens större utvecklingsprojekt kommer lättare att implementeras i kundprojekt runtom i världen. Kunskapsutbytet kommer att vara mycket viktigt och säkerställa att vi kan ta fram snabbare och mer precisa lösningar åt våra kunder. Genom att knyta ihop alla våra center kan vi säkra att all vår expertkunskap kan användas överallt.

Vad vill du att besökaren ska ta med sig hem?
Efter att du har besökt ett av våra center hoppas vi att du ska åka hem inspirerad och redo för framtidens tillverkning. Vi hoppas att du ska ha fått värdefulla insikter i hur du kan optimera din verksamhet och att du känner dig delaktig i vårt globala Sandvik Coromantteam.

Bertil Isaksson
Senior Project Manager,
Sandvik Coromant

SANDVIK Coromant Sverige AB
Box 12
164 93 Kista
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5563507846

Tipsa en kollega

0.047