23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Satsa på smarta profilprodukter

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Om du har ett företag så kan det vara en god idé att satsa på profilprodukter av olika slag.

Profilreklam överlag är bra för att andra ska få en ökad kännedom om just ditt företag. Du kan till exempel sätta din logga på produkterna. Det är vanligt att se muggar med tryck så väl som det finns andra reklamprodukter som ofta används internt. Då handlar det utöver muggar med tryck även om pennor, USB-minnen, block och så vidare. Anledningen till att använda dessa saker internt, på kontoret eller fikarummet är för att de anställda ska få en stärkt vi-känsla. Är det så att ditt företag ofta har konferenser, så passar det ju utmärkt att ha profilprodukter tillgängligt. Karameller med tryck på kan du ha framme i receptionen och så vidare.

Visa upp er med stil
Profilprodukter är även bra för så kallad direktreklam. Du kan då skicka ut produkter som en slags premie. Det som är syftet med att göra det är att du då skapar en positiv upplevelse kring din produkt. Det ger en ökad försäljning samt att det även ger ökad trafik till din hemsida eller din webbplats. Bland populära give aways så finns frisbees, t-shirts, vattenflaskor och tändare. Det är inte ovanligt heller att se vinterprodukter som stjärtlappar med logga på. Ett annat sätt att använda profilprodukter på är att ha dem med om du ofta är på mässor eller andra events. Om du står i en monter på en mässa så är det smart att låta personalen ha på sig profilkläder. Sedan ha presentrekklam att ge bort till alla besökare. Det är ofta effektivt att ha en skål med godis på mässdisken. Andra bra gåvor att ge bort är kapsylöppnare, nyckelringar, kundvagnspoletter och så vidare, givetvis med er logga på som tryck.

Stärk ert varumärke
Profilprodukter är även ett bra sätt att stärka ditt varumärke på. Du kan stärka banden mellan ditt företag och kunder och på så vis bygga vidare på en långsiktig lojalitet. Ofta så gör en gåva att mottagaren får en känslomässig relation. Ger du då bort något fint, som även är användbart samt har er logga på, så skapar du band till både anställda och kunder. För det är bra att låta så många du an få denna typ av gåvor. Sedan är det inte fel att se till att bygga en slags kollektion av produkter med tryck. Då får du en bra mångfald samt att fler kan få något de faktiskt värderar. Ett sätt att skapa en kollektion för profilprodukter är att gå efter årstiderna. Under sommaren kan det vara bra att dela ut vattenflaskor med tryck, paraplyer, tygkassar, eller kepsar. Under vintern kanske det passar bättre med en värmande halsduk, en mössa samt termomugg.

Smart med produktmedia
Olika giveways, julklappar till anställda och profilprodukter, det är alla det som kallas för produktmedia. En del tänker att det är muggar, pennor och t-shirts, men det är så mycket mer än bara det. Genom att använda produktmedia på rätt sätt så kan den bli som en slags budskapsbärare så väl som ett övertalningsmedel. Idag finns det ett brett utbud av produktmedia och profilprodukter. Tack vare det kan du vara hur kreativ du vill! Tänk bara på att den produkt du ger bort, den blir i sig en representant och en budbärare för dig, ditt varumärke och din image. Det är därmed bra att alltid satsa på väl genomtänkta produkter. Det i alla avseende så som funktion, design och annat, som alla kan stärka ditt varumärke och inte stjälpa det. Med rätt sorts produkter så får du ett mycket flexibelt medium.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Tipsa en kollega

0.062