23948sdkhjf

Atlas Copco prisar intelligent tillverkning

Marknadsavdelningen inom affärsområdet Industriteknik belönas.
Atlas Copco-utmärkelser prisar ett nytt och framsynt koncept för marknadsföring avseende intelligent tillverkning.

Peter Wallenberg Marketing and Sales Award utser den främsta marknadsföringen av ett nätverkssystem som höjer kundernas produktivitet. Konceptet positionerar Atlas Copco inom Industri 4.0 och intelligent tillverkning.

Belöningen kommer marknadsavdelningen inom affärsområdet Industriteknik till del för att ha skapat ett fullständigt marknadskoncept runt den effektivitetsökande produktionslösningen benämnd Smart Connected Assembly.

– Konceptet positionerar Atlas Copco som en ledare inom Industri 4.0/intelligent tillverkning inom monteringsprocesser genom att erbjuda ett komplett utbud av verktyg, mjukvara och datadrivna produkter, skriver Atlas Copco i ett pressmeddelande

Effekten blir höjd produktivitet och krympta kostnader för kunder inom industrin, exempelvis fordonstillverkare. Nicklas Tibblin, VP Marketing, Robert Stribeck, Product Manager, Jonas Lundgren, Product Manager och Nurgul Atayer, Project Leader kommer att tilldelas priset vid Atlas Copcos årsstämma.

– Atlas Copco vill vara ledande när det kommer till smarta maskiner och system som samverkar och kommunicerar med varandra, säger Atlas Copcos vd och koncernchef Mats Rahmström

Priset upprättades 1996. Det delas ut till vinnarna på Atlas Copcos årsstämma den 24 april.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094