23948sdkhjf

Atlas Copco Tools startar rikstäckande kampanj

”Det här är en av våra viktigaste marknadssatsningar” kommenterar affärsområdeschef.
I början av oktober gick startskottet för Atlas Copco Tools rikstäckande industrikampanj ”Disc to Wrist” – Dynamic Production Optimization. Syftet med kampanjen är att öka förståelsen för hur slipprocesser kan bli effektivare samt hur produktiviteten och arbetsmiljön kan förbättras. Både hos återförsäljare och slutkunder.

– Det här är en våra viktigaste marknadssatsningar någonsin. Inom Atlas Copco Tools finns en mycket stor kunskap om de produktionsprocesser där våra tryckluftsdrivna verktyg används och vi vill nå ut med den kunskapen i ännu större utsträckning än idag, säger Björn Sankey som är affärsområdeschef på Atlas Copco Tools Nordic.

Vill förenkla för köparen
Atlas Copco Tools breda program av slipmaskiner tillsammans med leverantörernas stora sortiment innebär att kombinationsmöjligheterna är många. Detta och industrins egna krav på ökad effektivitet, kostnadsmedvetenhet och bra arbetsmiljö gör att det ställs höga kunskapskrav på den som köper in utrustning, men också på slipoperatörerna. Med kampanjen vill Atlas Copco Tools bidra med kunskap men också öka förståelsen för att en optimerad produktivitet kräver ett helhetsperspektiv på slipprocessen.

– Vi vill göra det enklare att hitta rätt kombination, men vi vill också öka kunskapen om ytterligare faktorer med betydelse för produktiviteten, exempelvis tryckluftsinstallationen, säger Anders Wigant, produktchef på Atlas Copco Tools Nordic.

Kampanjen, som pågår till slutet av februari 2016, omfattar seminarier, utbildningsstöd och praktiska aktiviteter.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.08