Legotillverkare tar tillbaka varumärke
Drivex Mekaniska AB i Edsbyn köper tillbaka hela produktprogrammet av Drivex, med alla rättigheter.
– Denna förändring kommer gagna båda varumärkena engcon och Drivex eftersom vart och ett av bolagen kan fokusera än mer på sitt eget varumärke och kärnverksamhet. Det blir mera plats för själ och hjärta i respektive varumärke vilket är en förutsättning för produkternas utveckling, säger Stig Engström, engcongruppens grundare och huvudägare, i ett pressmeddelande.
Omorganiserar
Förändringen kommer även innebära en omorganisation, där delar av engcongruppens säljpersonal följer med till Drivex Mekaniska AB och basen för försäljning och tillverkning flyttas till Edsbyn.
– Vårt mål är att vi ska öka försäljningen av Drivexprodukter och täcka ett minst lika stort försäljningsområde som engcon gjort, kommenterar Tomas Gunnarsson, delägare i Drivex Mekaniska.