23948sdkhjf

Volvo toppar på het bilmarknad

Volvo Personvagnar redovisar ett bra första halvår under 2014.
Volvo Personbilar Sverige avslutar ett intensivt och lyckosamt första halvår 2014. I juni är ökningen 34,8 procent jämfört med förra året. Marknaden som helhet ökar 25,7 procent. Flaggskeppet Volvo V70 är etta. Volvo S60/V60, XC60 och V40 följer tätt efter. Volvo toppar också miljöbilsförsäljningen.

-Vi är mycket stolta över såväl juni som halvårsresultatet. Det har varit en intensiv period för oss. Vi har gjort framgångsrika kampanjer med Zlatan och Robyn. Vi har en mycket stark efterfrågan på våra produkter, säger försäljningsdirektör Kristian Elvefors på Volvo Personbilar Sverige i ett pressmeddelande.

Jämfört med januari-juni förra året har Volvo Personbilar ökat med 17, 5 procent men enskilt juni månad är ökningen 34,8 procent. Marknadsandelen landar på 20 procent.

-Vårt mål är att ha en 20-procentig marknadsandel över året. Hittills i år har vi klarat att hålla vårt mål, och vissa månader har vi till och med legat över, säger Kristian Elvefors.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.099