23948sdkhjf

Sandvik i samarbete med ”En svensk klassiker”

Partnerskapet syftar till att öka intresset för Sandvik som arbetsgivare.
Sandvik har tecknat ett samarbetsavtal med organisationen ”En svensk klassiker” om en kampanj inriktad mot ingenjörsstuderande i Sverige. Syftet med kampanjen är att bygga relationer med motiverade studenter och därigenom öka intresset för Sandvik som arbetsgivare.

Lopp ska leda till rekrytering
Avtalet innebär att lag från fyra svenska universitet inbjuds att tävla mot varandra. Varje lag har fyra medlemmar som vardera ställer upp i ett av loppen Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet.

De deltagande studenterna kommer från Luleå tekniska universitet, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), Linköpings universitet och Lunds universitet.

Kampanjstarten sker vid Vasaloppet den första söndagen i mars 2014.


– Bakgrunden till att Sandvik genomför kampanjen är företagets framtida rekryteringsbehov. Förhoppningen är att varumärket Sandvik och koncernens kärnvärden Open Mind, Fair Play och Team Spirit görs ännu tydligare för de studenter vi vill attrahera, säger Malin Rogström, ansvarig för Sandviks arbetsgivarvarumärke i Sverige, i ett pressmeddelande.

Fokus på mångfald
En jury från Sandvik utser lagmedlemmarna utifrån ett antal kriterier där lagen ska spegla hur grupper sätts samman i arbetslivet.

– Mångfald är en av hörnstenarna för Sandvik och arbetsgrupper som består av människor med olika bakgrund och kompetens är de mest effektiva – det visar all erfarenhet, säger Malin Rogström.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.08